הוגשה תביעה ייצוגית נגד יוניון מוטורס בטענה לכשלים בכושר ההעמסה והגרירה של רכבי היילקס

ביום 2.11.16 הוגשה באמצעות משרדנו תובענה ייצוגית כנגד היצרן והיבואן של רכבי טויוטה בקשר לדגמים של רכבי היילקס המהווים את הדגל של היבואן בכל מה שקשור לטנדרים פיק אפ. בתובענה נטען כי הנתבעות מפרסמות ומשווקות את הרכב עם נתונים שגויים ומטעים לגבי כושר ההעמסה וכושר גרירה של הרכב. בפועל, הרכב לא מסוגל לשאת את המשקלים המפורסמים על ידי היבואן והיצרן. בנוסף, נתוני המפרט לא עומדים בתנאים הקבועים בהוראות התקן הישראלי ולכן השימוש ברכב במשקלים המפורסמים מהווה פגם בטיחותי חמור ביותר אשר עלול להוביל לתאונות כתוצאה מאיבוד אחיזת הרכב בכביש ו/או נטרול כמעט מוחלט של מערכת ההיגוי והשליטה ברכב בעת נסיעה ובפרט בעת ביצוע פניות.

בתובענה מפורט כי מר דני סער, קצין בטיחות בכיר בתעבורה, אסר העמסת משקלים על הרכב מעבר ל300-400 ק”ג (על פי המפרט מותר 820 ק”ג) וכן הגביל את המשקל המותר של הגרור ל- 1,500 ק”ג בלבד במקום 3,200 ק”ג המפורטים במפרט הטכני וברישיון הרכב.

בתביעה מפורט כי הרכב גם לא עומד בתקן הישראלי הדורש יחס מתאים בין הספק הרכב למשקלו. היחס המינימלי הנדרש הינו 6.2 בעוד היחס בפועל הינו 5.24 בלבד.

התובע טוען בתביעה כי הוא קיבל את הרושם שהמשיבות פועלות מתוך שיקולים של בצע כסף ומקבלות החלטות המעדיפות מיקסום רווחים והגדלת נתח שוק תוך הצגת מצגים מטעים ו/או שגויים ותוך זלזול, או לכל הפחות אדישות, לחיי אדם.

התובע מציין מסכם את תביעתו ואומר כי הפרסום היחיד המתקרב  לאמת הינו הסלוגן החדש של המשיבות:

NEW HILUX -תחזרו להאמין באגדות

” אכן, הנתונים עליהם מבוסס השיווק האגרסיבי של “רכבי היילקס החדשים” המכונים גם “דור שמיני לסוס העבודה” התבררו כנתונים הלקוחים מהאגדות בלבד”

התובע דורש מהנתבעות , בראש ובראשונה, לעדכן נכוחה את המשקלים הנכונים המותרים לשימוש ברכב. כמו כן, נדרש להורות על פיצוי ללקוחות הן באמצעות מתן אפשרות ללקוחות להחזיר את הרכב ולקבל החזר כספי מלא של סכום הרכישה, והן באמצעות פיצוי בגין ירידת ערך הרכב והנזקים שנגרמים כתוצאה מעדכון המשקלים.
תובענה זו, ככל שתמצא מוצדקת, צריכה להציב תמרור אזהרה אדום בפני כל הגופים העוסקים בשיווק ומכירת כלי רכב וכן בפני רשויות האכיפה והפיקוח הרלבנטיות.

לקריאת הבקשה לאישור הייצוגית לחץ כאן