“הארנונה גדלה בכל שנה לפי ‘טייס אוטומטי”, בדרכה להוביל את המגזר העסקי להתרסקות – יש לעצור את השיטה מבעוד מועד

הארנונה גדלה בכל שנה לפי ‘טייס אוטומטי’”, בדרכה להוביל את המגזר העסקי להתרסקות- יש לעצור את השיטה מבעוד מועד

לאחרונה פורסם כי איגוד לשכות המסחר החל בפרסום נגד הבקשות החריגות של העיריות והרשויות המקומיות להעלאת מיסי ארנונה. קמפיין אחר, לשינוי נוסחת חישוב הארנונה, רץ כבר זמן מה, ללא סימנים של התרגשות מצד השלטון המקומי. פעילות האיגוד מתרכזת בפרסום מודעות ופרסומות, כאשר על הכוונת נמצאות העיריות המבקשות להגדיל את גובה המס, מעבר למה שנקבע בספר החוקים. יתרה מזאת, בקמפיין מופיעים גם שמות העיריות שמבקשות העלאה, וגם אלו שמבקשות הפחתה, בשל ההגדלה השנתית, שגם ככה מתקיימת. לפי הדיווח, לא פחות מ-65 עיריות ביקשו להגדיל את מס הארנונה בשטחם, כפי שקורה מדי שנה.

עורך דין לענייני ארנונה, עו”ד נאור יאיר ממן, מצביע על בעיה קריטית, ואומר כי מדובר בהוספת חטא על פשע שכן “הארנונה גדלה בכל שנה לפי ‘טייס אוטומטי’, כלומר לפי מעין נוסחה, שגורמת להגדלה שנתית בלתי פוסקת בשיעור הארנונה. בקשת אישורים חריגים מעבר להגדלה המובנית מצטרפת לניסיונות בלתי פוסקים, לעתים באמצעות ‘תחכומים’ יצירתיים ומניפולציות של החוק במטרה למקסם את הכנסות הרשויות, משל היו עסק פרטי שבעלי המניות לוחצים עליו להציג נתוני צמיחה שנתית בלתי פוסקת. הריסון והאיזון שהיו קיימים בעבר אבדו מן השלטון המקומי אשר מנצל ללא הרף את התחום האפור הרחב בתחום זה לטובתו”.

עורך דין לענייני ארנונה

יוזמתם של איגודי המסחר מביאה בשורה גם בשל  יחסי הכוחות הלא שוויוניים, אומר עו”ד לנושאי הארנונה ממן: “אל מול המגזר העסקי הבלתי מאוגד, עומד השלטון המקומי המאגד את הרשויות ומנצל את הכוח השלטוני מבלי כוח נגדי שיאזן וירסן אותו”.

“הגיעה העת והשעה שהמרכיבים את המגזר העסקי יתאגדו וישמשו כוח נגד שיעצור את הטיסה הבלתי פוסקת בשיעורי מסי הארנונה”, קובע עו”ד נאור יאיר ממן.