ארנונה

הארנונה הינה מס המוטל על ידי הרשות המקומית למימון השירותים העירוניים לתושבי הרשות.
חשבון הארנונה האמור להיות פשוט וברור לנישום הנדרש לשלמו, אינו מגלה בהכרח את כל צפונותיו.
בדיקת חיובי הארנונה וניהול מחלוקות כספיות עם הרשויות הינה מלאכה לא פשוטה הדורשת מומחיות מיוחדת, ניסיון רב, כישורים וכלים מקצועיים שונים ממגוון תחומים.


שאל את עורך הדין בנושא:





ארנונה – סוגיות נפוצות

כיום, החוק מעניק לעירייה סמכות לא רק לקבוע את סוג הנכס, גודל המבנה במ”ר (לפי מדידות שהיא מבצעת) וגובה הארנונה, אלא גם אפשרות להיכנס לחשבון הבנק של כל תושב או עסק, לקחת כסף ולבצע עיקולים באופן מעורר תמיהה, עוד לפני התחלת הליך משפטי. כל זאת רק עקב כך שהעירייה החליטה שיש חוב שטרם שולם.

בנוסף, במצב של עסקים שהוקמו תחת שותפות (שותפים עסקיים) ופורקו עקב סיבות שונות, העירייה יכולה לדרוש מהשותף שמשלם את תשלום החובות, כיוון שהוא קל וזמין יותר לתפיסה ומענה, תוך שהיא מפילה את חובות השותף שנעלם עליו. זאת ועוד, העירייה תמשיך לפנות לשותף הזמין ששילם את חובו, גם אם אין לו שום קשר לשותף השני, ותדרוש לשלם את חצי החוב שנשאר.

גם כאשר העירייה לא מצליחה לאתר את מחזיק הנכס בהווה, היא תחפש ברישומים ובספרים שלה מחזיקי נכס קודמים, או את בעל הנכס בטאבו (על אף שהיא מודעת ומכירה שגורם אחר מחזיק ומנהל את הנכס בשכירות), ותשלח אליו את חוב הארנונה, במקום לאתר ולשלוח את שוכר הנכס.

אלו רק חלק קטן מהסוגיות והבעיות בתחום הארנונה בישראל, ואינכם צריכים להתמודד איתן לבד!

 


עורך דין ארנונה – נאור יאיר ממן

עו”ד ארנונה המתמחה בייצוג לקוחות מול רשויות מקומיות בתחום המיסוי העירוני,

בכלל, ובתחום הארנונה בפרט. במהלך השנים נאור יאיר ממן, עו”ד ארנונה, בעל ניסיון ייצוג במאות תיקי ארנונה, פשוטים ומורכבים, גדולים וקטנים.

 

התהליך כולל בדיקת חיובי הארנונה וניתוח שומת הארנונה המוטלת על נכס, הגשת השגות ועררים והפחתות ארנונה שהוטלה ביתר, וכלה בניהול הליכים משפטיים מורכבים בענייני ארנונה, בענייני גבייה מנהלית ועיקולים בעקבות חובות ארנונה, ארנונה על בעלי שליטה של חברות וכיוצ”ב.


כמו כן, בנינו עבור גופים גדולים ועתירי נכסים תיקי ארנונה ותוכנית מעקב לרבות מדידות נכסים. משרד עורך דין ארנונה נאור יאיר ממן מייצג נישומים בלבד, מעולם לא ייצג או פעל בשמה של רשות מקומית. מעוניינים לקבל ייעוץ ועזרה בנושאי הארנונה השונים?

 

פנו לעורך דין יאיר נאור ממן, עורך דין מומחה לענייני ארנונה כאשר ישנה סוגייה בענייני ארנונה, מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין ארנונה המומחה בעניין זה, על מנת שתקבלו את השירות הטוב ביותר. עורך דין ארנונה נאור יאיר ממן בעל ניסיון עשיר ורב שנים בנושאי ארנונה ורשויות מקומיות.

 

צרו קשר כעת עם עו”ד נאור יאיר ממן בטלפון: 073-7690444


חייגו | Call Now
מפה | Map