הודעת עדכון עבור חברי הקבוצה הייצוגית בתובענה ייצוגית נגד דאצ’יה וקרסו בעניין תיבת הילוכים רובוטית

לקוחות רבים  של דאציה בעלי רכבים עם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית, מתקשרים למשרדנו כמעט על בסיס יומיומי בבקשה לקבלת עדכון בקשר לתובענה הייצוגית ולתלונות בגין קפיצות ורעידות ברכבים.

לבקשתם, אנו מתכבדים לעדכן את חברי הקבוצה הייצוגית בהתפתחויות בתיק כדלהלן:

  1. כזכור, בכתבי הטענות היבואן ויצרן הרכב מכחישים שקיימת בעיה של רעידות וקפיצות ברכבים בהם מותקנת מערכת תיבת הילוכים בעלת גיר רובוטי חד מצמדי. בנוסף, לטענתם, עדכון התוכנה שיצא לשוק באפריל 2018 נתן מענה לבעיה עם שיעור הצלחה של 98%.
  2. לאחר השלמת כתבי הטענות הבסיסיים נידונה בקשתנו לגילוי מסמכים המצויים בידי המשיבות, במטרה לחזק את התשתית הראייתית המוכיחה את טענתינו שקו ההגנה של המשיבות אינו אמת .
  3. ביום 29.12.21 התקבלה החלטת בית המשפט בבקשה לגילוי מסמכים.
  1. לאחר קבלת המסמכים שגולו, הגשנו בקשה נוספת שאילו עיקריה:
  • במסגרת גילוי המסמכים גילו המשיבות קובץ PPT  (פאוור פוינט) בן 6 דפים (שכותרתו:(cases with return to service after calibration, ) והוא מתייחס לתלונות החוזרות לאחר עדכון התוכנה (calibration).  המשיבות השחירו את הנתונים שקשורים לשיעור הצלחת עדכון התוכנה ברחבי העולם.  ביקשנו להורות למשיבות לגלות את הקובץ במלואו כולל הנתונים העולמיים.
  • במסגרת גילוי המסמכים הראשון הורה בית המשפט ליצרן לגלות את הדוחו”ת עליהם הסתמך המצהיר מטעם היצרן שטען שעדכון התוכנה נתן מענה ל98% מהמקרים. היצרן גילה 2 גרפים בצרפתית שלא ברור כיצד הם תומכים בטענות המצהיר מטעם היצרן. ביקשנו מבית המשפט להורות ליצרן לתת הסבר לגרפים וכן לגלות את מסד הנתונים מהם נוצרו הגרפים, קרי, לגלות את הנתונים הכמותיים מהם נגזרו הנתונים היחסיים.
  • במסגרת גילוי המסמכים התברר שהבעיה של הרעידות בגיר קוטלגה על ידי היצרן כ TOP 5 Technical Issues. . ביקשנו לגלות מסמכים נוספים שהוזכרו במסמכים הנ”ל.
  •    לקריאת הבקשה הנוספת לחץ כאן
  1. ביום 19.7.22 נתן בית המשפט החלטה בבקשה הנוספת והורה למשיבות לגלות מסמכים נוספים עד ליום 19.8.22 (לגלות את המסמכים המושחרים הקשורים ליעילות העדכון בכל העולם, לספק את מסד הנתונים של שני הגרפים הנ”ל ולגלות את המסמכים שפורסמו כחלק מבעיה שקוטלגה כ טופ 5 בעיות טכניות).